Het is bijna zover! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jannemieke Vermeij - WaarBenJij.nu Het is bijna zover! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Jannemieke Vermeij - WaarBenJij.nu

Het is bijna zover!

Door: Jannemieke

Blijf op de hoogte en volg Jannemieke

30 September 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal!

Nog iets minder dat drie weken en dan is het al zo ver: ik ga weer naar Zuid-Afrika! De voorbereidingen zijn bijna klaar, de laatste dingen moeten nog worden gekocht, dus ik ben er bijna klaar voor :).
Vrijdag 19 oktober vlieg ik samen met m’n vader naar Johannesburg waar we eerst een paar dagen gaan wennen aan het Afrikaanse ritme. Als dat een beetje gelukt is gaan we naar het Pidwa wilderness reserve om daar twee weken vrijwilligerswerk te doen. Het programma is het Askari Wilderness Conservation Programme en is een programma om te helpen met het onderhouden en behouden van het wildpark. We zullen daar van alles en nog wat gaan doen: wilde dieren monitoren, gaten in de weg repareren, vreemde planten verwijderen, helpen met geplande bosbranden en nog veel meer. Om nog meer van het project te weten te komen kan je kijken op www.askariwcp.com
Na deze twee weken zijn we nog een paar dagen samen in Johannesburg waarna m’n vader terug vliegt naar Nederland. In de vier weken die daarna komen ga ik met de Baz-bus (backpackersbus) van Johannesburg naar Kaapstad backpacken :). Onderweg ga ik zo veel mogelijk proberen om iedereen op de hoogte te houden met deze weblog.
Zoals je misschien begrijpt heb ik er heel veel zin in!

Groetjes,
Jannemieke

PS: als je het leuk vindt kan je je aanmelden voor de mailinglist zodat je meteen een e-mail krijgt als ik een berichtje op de weblog zet

  • 30 September 2012 - 21:01

    Els:

    Hi liefie,
    Gaat het dan toch weer snel allemaal. Inderdaad ga je al weer bijna weg, maar nu met papa samen. Inmiddels hoef ik niet meer te vragen wanneer jullie weg gaan, ik weet het. Op 19 oktober vliegen jullie weg.

    Veel plezier met de voorbereidingen.
    Kus mama

  • 30 September 2012 - 21:03

    De Papa:

    Ha ha, zojuist samen met Jannemieke de b&b en huurauto geboekt voor de eerste dagen in JHB. We hebben er zin in!

  • 14 Oktober 2012 - 12:49

    Bob:

    Hoi Jannemieke (en Hans),
    We gaan je/jullie volgen hoor!! Nogmaals eerst heel veel plezier samen en daarna alleen. Doe de big five de groeten van me.....

  • 15 Oktober 2012 - 13:24

    Femke:

    Ik zag op facebook dat je een verslag had geschreven op je waarbenjij.nu. Wat gaaf dat je weer naar Afrika gaat, en ook super om dat twee weken met je vader te mogen delen! Ik ga jullie/je zeker weten volgen! Heel veel plezier!

  • 18 Oktober 2012 - 14:40

    Anneke:

    Lieve Hans en Jannemieke,
    Dit wordt echt een reis om nooit meer te vergeten, geniet! Geniet van elkaar, van alles wat jullie gaan zien en meemaken. Geniet van het leven, leef!!! Zo bijzonder!
    Dikke knuffel!

  • 20 Oktober 2012 - 11:12

    Tilly:

    was leuk om met jullie aan de koffie te hebben gezeten voor vertrek naar afrika wens jullie een geweldige tijd daar en ga jullie volgen op de wep site gr tilly

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jannemieke

Actief sinds 18 Sept. 2012
Verslag gelezen: 477
Totaal aantal bezoekers 16014

Voorgaande reizen:

03 Januari 2015 - 27 Februari 2015

Keuze coschap tropen Tanzania 2015

19 Oktober 2012 - 08 December 2012

Zuid-Afrika 2012

Landen bezocht: